I pose og i sæk

En reminiscens fra i sommer… da det gik det op for mig at jeg kunne dyrke kartofler på den flisebelagte gård, de forhenværende ejere havde anlagt, ved at dyrke i beholdere. Jeg manglede bare beholderne. Så jeg spurgte de unge om de ville tage resterne af deres skadede telt med hjem fra Roskilde, og fik et bundt knækkede stænger og en flænset teltdug for det. 🙂 Her er teltdugen syet om til sække, vasket og tilsat 5 cm. jord i bunden. Oven på har jeg lagt exquisa kartofler, nogle grønne nogen jeg købte i supermarkedet da jeg ikke kunne opdrive autoriserede læggekartofler på det tidspunkt af året. Efterhånden som de voksede “hyppede” jeg planterne med halm og kompost. Kartoflerne i gryden er fra d. 18. december, de sidste af årets høst. I år skal der lægges maaange flere, i spande ud over hele flisegården.

Leave a Reply

