Birds’ Bed & Breakfast

Inde i drivhuset var der i dag forårsduftende og t-shirt-lunt. Det var meget svært at løsrive mig fra varmen og bogen “The Earth Moved”, men derfra hvor jeg sad, kunne jeg også se havens redekasser. Jeg hængte dem op sidste forår og var overrasket over at der straks flyttede et mejsepar ind i en af dem. Mejser er  hul-rugende, de har brug for gamle træer der er huller i til deres redebyggeri, og i mangel af sådan nogle var mejserne hurtige til at spotte den ledige lejlighed. Det gav et helt særligt liv i haven at der var fastboende fugle. De fløj frem og tilbage, først med redemateriale, senere med mad til de utrætteligt pippende unger. Der har været rigeligt med mad i mine alt for tamme og talrige agersnegle – jeg deler gerne med fuglene. o:-) Så i dag blev det rengøringsdag, i forhåbning om at jeg får gæster i B’ B & B igen i år.

Jeg har lavet redekasserne så de er nemme at åbne: der skal løsnes en skrue, så kan hele forsiden vippe rundt så den gamle rede, inklusiv loppe-beboere, kan fjernes. I med skruen igen og redekassen er klar til en ny sæson. På Dansk Ornitologisk Forenings side kan man finde målene for forskellige redekasser.

Leave a Reply

