Ramsløgsfest

Her på egnen springer vi ikke mellem bygerne, for det er sjældent vi får nogen. Regnbeholderne er for længst tømt i disse så-prikle-plantetider. Til gengæld har vi masser af sol, så jeg har støvet soltørreovnen af efter vinteren og lavet ramsløgssalt som årets debut med ovnen.

Jeg kom havsalt og ramsløg i blenderen i et 1:1 forhold og smurte den irgrønne masse ud på et stykke bagepapir som jeg lagde på en af tørrerammerne i ovnen.  ½ dag i ovnen, så var det blevet til flager jeg kunne brække af papiret. Op i en morter med urtesaltet og støde flagerne til drys, og så på glas. Nu tror jeg godt nok jeg har ramsløgssmag til hele året, det bliver en fest! Mmm…

4 comments on “Ramsløgsfest

    • Det var ikke nemt at få til at køre rundt i blenderen, jeg tror jeg vil prøve med en stavblender eller en af de små kaffekværne næste gang. Men det kunne godt lade sig gøre, det blev til en smørbar masse som jeg bredte ud med en dejskraber. Jeg var mere i tvivl om, om jeg skulle have mere salt i, men jeg vil gerne ha’ godt med urtesmag. 🙂

Leave a Reply

